Cyberbezpieczeństwo 2024: Generatywne AI a nowe zagrożenia
W 2024 roku generatywna sztuczna inteligencja (AI) staje się nie tylko narzędziem rozwoju technologii, ale również polem walki z cyberzagrożeniami. Eksperci ostrzegają, że technologia ta będzie wykorzystywana w zaawansowanych atakach phishingowych, deepfake’ach oraz do obejścia zabezpieczeń urządzeń końcowych. Organizacje muszą wdrożyć strategie defensywne i inwestować w odpowiednią edukację swoich zespołów IT, aby nadążać za rozwijającymi się zagrożeniami. Zwiększona liczba naruszeń danych w nadchodzących miesiącach będzie szczególnie dotkliwa dla dużych firm technologicznych, narażonych na ataki z wykorzystaniem błędów w zabezpieczeniach API i podatności zero-day.
Multicloud i zagrożenia mobilne: hybrydowe środowiska IT
W 2024 roku organizacje prowadzące działalność w środowiskach multicloud oraz hybrydowych będą musiały stawić czoła wyzwaniom związanym z bezpieczeństwem. Szczególnie narażone będą na błędy konfiguracyjne oraz ataki lateralne, umożliwiające cyberprzestępcom dostęp do zasobów w chmurze. Według Google Cloud, ataki na łańcuchy dostaw będą rosły na popularności, zwłaszcza na platformach takich jak NPM, PyPI czy crates.io, ponieważ są stosunkowo tanie w realizacji, a ich skutki mogą być destrukcyjne dla organizacji.
Microsoft zapowiada nową wersję Copilot dla biznesu
Microsoft przygotowuje się do wprowadzenia „Wave 2” swojej technologii Copilot, oferującą zaawansowane funkcje wspomagające produktywność w miejscu pracy. Zapowiedź ta spotkała się z entuzjazmem w branży, gdyż Copilot zyskuje na znaczeniu, wprowadzając sztuczną inteligencję do codziennych zadań biurowych. Nowe funkcje mają usprawniać procesy decyzyjne oraz automatyzować bardziej złożone operacje biznesowe, co czyni narzędzie coraz bardziej niezbędnym dla firm nastawionych na cyfryzację i automatyzację.
Nowe trendy w gamingu: AI zmienia rynek gier
Sztuczna inteligencja nie tylko rewolucjonizuje przemysł technologiczny, ale również dynamicznie wpływa na rynek gier wideo. W 2024 roku oczekuje się, że AI będzie powszechnie wykorzystywana w projektowaniu bardziej zaawansowanych przeciwników w grach, dynamicznych fabuł oraz spersonalizowanych doświadczeń użytkowników. Rozwój tej technologii przekształca sposób, w jaki gracze wchodzą w interakcję z wirtualnym światem, a także tworzy nowe możliwości dla deweloperów i twórców treści w tej branży.